MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI

Zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniach z:

 

Zarządzania Projektami.

   

Cel szkolenia:

Podniesienie kompetencji pracowniczych w zakresie wprowadzenia do

metodyki zarzadzania projektami.

Zakładane efekty szkolenia : uczestnicy po zrealizowaniu całego przewidzianego

programu będą potrafili:

1. Identyfikować i określić cel oraz zakres projektu .

2. Znali i rozumieli znaczenie poszczególnych etapów projektu

3. Wskazać , jakimi zasadami winniśmy się kierować przy budowaniu zespołu

projektowego

4. Określić ścieżki , plany komunikacji w obrębie zespołu, jak ze środowiskiem

zewnętrznym (sponsor, interesariusze). W tym zakresie pozyskają także wiedzę z

podstaw tworzenia dokumentacji projektowej i jej znaczenia dla podejmowanych

działań obecnie i w przyszłości

5. Definiować zasoby oraz harmonogram ich wykorzystania

6. Zapoznają się z najczęściej popełnianymi błędami i sposobami ich uniknięcia;

7. Poznają zasady i narzędzia monitoringu i ewaluacji realizacji projektu w

powiazaniu z narzędziami identyfikacji ryzyka i jego zmniejszania

8. Zapoznają się z formami tworzenia raportu końcowego na bazie m.in.

prowadzonego monitoringu i ewaluacji ( ex ante; bieżąca; ex post )

9. Wyodrębnić kryteria oceny sukcesu;

 

Grupa docelowa:

Specjaliści ds. Obsługi Klienta i sprzedaży, Kierownicy, Managerowie,

 

Czas trwania:

2 dni – 8 godzin, ze standardowymi przerwami kawowymi

 

Program szkolenia:

1. Jakie działanie , przedsięwzięcie określimy jako projekt ?

✔ Istota projektu

✔ Posadowienie projektu w strukturze organizacyjnej firmy (w liniowej, funkcjonalnej,

macierzowej, itp.) – w zbogacone o analizę SWOT wybranych rozwiązań

✔ Definiowanie celu projektu ( w tym cele nadrzędne i operacyjne, ) cel jako podstawa do

określania spodziewanych rezultatów twardych i miękkich)

✔ Podstawowe etapy realizacji z możliwymi odchyleniami.

✔ Podstawowe style zarzadzania projektem – plusy i minusy

2. Opracowanie koncepcji projektu

✔ Ścieżka od pomysł do koncepcji

✔ Bazowe elementy koncepcji

✔ Uwarunkowania biznesowe koncepcji , w tym poszukiwanie i wskazanie źródeł finansowania

3. Zespół projektowy

✔ Pozycja sponsora – poziom decyzyjności, rola, zadania , uwarunkowania – narzędzia

wspierające definiowanie tych cech

Lider projektu - zakres odpowiedzialności, funkcje sprawcze

✔ Partner projektu – kiedy korzystne jest wprowadzenie partnera - zakres jego

odpowiedzialności, rola

✔ Zespół projektowy - zasady doboru ścisłego zespołu projektowego i osób wsparcia dla

działań zespołu, podział zadań , ról, odpowiedzialności, godzenie różnych ról.

✔ Interesariusze – kim są, narzędzia identyfikacji ich potrzeb i oczekiwań co do sposobu

realizacji

4. Tworzenie matrycy , karty projektu jako podstawy do planowania działań

projektowych

✔ Komponenty matrycy/karty

✔ Definiowanie zasobów

✔ Opracowanie planu działania i sposobów jego modyfikacji w przypadku zaistniałej

konieczności

✔ Cele operacyjne w przełożeniu na zadania

✔ Harmonogram

✔ Budżet

5. Zarzadzanie działaniami i ryzykiem w projekcie.

✔ Kluczowe obszary działań

✔ Identyfikacja obszarów newralgicznych

✔ Strategie zarzadzania ryzykiem i koszty wynikające z tego faktu

✔ Monitoring w projekcie;

sprawozdawczość z przebiegu realizacji projektu

✔ monitorowanie – kto, kogo/co, jak, na jakich zasadach, jakimi metodami, dla kogo, co

stanowi punkt odniesienia;

✔ Projektowanie systemu monitorowania

✔ Zasada „5 kroków”;

✔ Ocena – ewaluacja projektu.

✔ miejsce oceny w cyklu życia projektu;

✔ ocena projektu według różnych kryteriów( wewnętrzna – zewnętrzna; audyt, kontrola)

✔ cele oceny projektu i ich zróżnicowanie ze względu na etapy realizacji;

✔ ocena projektu a elementy kontroli.

✔ Wskaźniki

✔ dobór wskaźników;

✔ zasada SMART;

✔ Konstruowanie raportów;

6. Identyfikacja i ocena sukcesu projektu.

✔ definiowanie stanu, który uznamy za sukces;

✔ ormułowanie kluczowych pytań na poziomie: celów, skuteczności, użyteczności, organizacji.

✔ Wyodrębnianie kryteriów oceny sukcesu;

 

Jeżeli zainteresowani są Państwo szczegółową propozycją szkoleniową zapraszamy do kontaktu:

 

Baccata Enterprise Sp. z o.o.

Training & Coaching & Consulting

ul. Mokotowska 4/6

00-641 Warszawa

 

INFO@BACCATA.COM.PL

Grupa docelowa

Specjaliści ds. Obsługi Klienta i sprzedaży, Kierownicy, Managerowie

Certyfikaty

Certyfikat ukończenia szkolenia.

Harmonogram

2 dni- po 8 godzin w siedzibie Klienta na terenie całej Polski lub w salach szkoleniowych firmy Baccata Enterprise w Warszawie.

Informacje podstawowe

Cena: 4500 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe

Osoba kontaktowa: Krystian Marczak